Henkel is al meer dan 90 jaar actief in Nederland, met iconische merken in kleefstoffen en consumentenproducten voor zowel de retail als de professionele markt. Het bedrijf blijft investeren in de regio, ditmaal met een nieuw hoofdkantoor in Utrecht. De verhuis van Nieuwegein naar het Utrechtse Wonderwoods is gericht op de verdere groei: van het bedrijf in de regio en van de medewerkers op lange termijn.
De nieuwe hoofdzetel brengt alle Henkel-teams nu op één plek samen: van Henkel Consumer Brands en Adhesive Technologies tot de ondersteunende diensten en de Academy of Hair, het opleidingscentrum voor kappers. Dit concept maakt dagelijkse samenwerking eenvoudiger en stimuleert kennisdeling tussen de diverse teams – wat uiteraard de verdere uitbouw van een echte Henkel-cultuur ten goede komt.
De inrichting van het kantoor volgt het principe van 'smart work': een flexibele werkomgeving met zones voor samenwerking, focus, overleg en ontspanning. Medewerkers reserveren hun werkplek via een slim boekingssysteem en kunnen gebruik maken van moderne technologieën, zoals interactieve schermen en videoconferencing-tools, die hybride werken ondersteunen.
Het nieuwe Henkel-kantoor beslaat 2.500 m² op één verdieping in Wonderwoods. Dit bekroonde gebouw, dat in 2021/2022 een European Property Award won, is BREEAM Excellent gecertificeerd en heeft een unieke verticale bosgevel - "vertical wood" - die de biodiversiteit in de stad versterkt. Meer dan 30 soorten vogels, vlinders en bijen vinden er hun thuis.
"Onze verhuizing is meer dan een adreswijziging – Wonderwoods past bij hoe we willen werken: duurzaam, slim en met oog voor samenwerking," zegt Geert Luyckx, President Henkel Benelux. "Ons nieuwe kantoor ligt in het hart van Utrecht, is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer en is gevestigd in een BREEAM Excellent-gecertificeerd gebouw. Door een gedeelde ruimte te creëren voor onze teams en de Academy of Hair, kunnen ze vlot samenwerken en zich blijven ontwikkelen, in een aangename, groene omgeving."
Over Henkel
Met zijn merken, innovaties en technologieën bekleedt Henkel wereldwijd een leidende marktpositie in de industriële en consumentenmarkt. De business unit Adhesive Technologies is wereldleider op de markt van kleefstoffen, dichtingsmiddelen en functionele coatings. Met Consumer Brands bekleedt het bedrijf leidende posities, vooral in wasmiddelen & huishoudelijke verzorging en haarverzorging in vele markten en categorieën over de hele wereld. De drie sterkste merken van het bedrijf zijn Loctite, Persil en Schwarzkopf. In het boekjaar 2024 rapporteerde Henkel een omzet van meer dan 21,6 miljard euro en een aangepast bedrijfsresultaat van ongeveer 3,1 miljard euro. De preferente aandelen van Henkel staan genoteerd in de Duitse aandelenindex DAX. Duurzaamheid heeft een lange traditie bij Henkel en het bedrijf heeft een duidelijke duurzaamheidsstrategie met specifieke doelstellingen. Henkel werd opgericht in 1876 en heeft vandaag een divers team van ongeveer 47.000 mensen wereldwijd - verenigd door een sterke bedrijfscultuur, gedeelde waarden en een gemeenschappelijk doel: "Pionieers at heart for the goof of generations." Meer informatie op www.henkel.com
Over Henkel Benelux
Henkel Benelux is actief in België en Nederland, met verschillende strategisch gelegen vestigingen in de regio. Onze hoofdkantoren zijn gevestigd in Brussel, België, en Utrecht, Nederland. We hebben vijf belangrijke productielocaties en twee magazijnen in de Adhesive Technologies business. Daarnaast hebben we kantoren en academies voor onze merken JOICO en Schwarzkopf in beide landen, evenals een gespecialiseerd Adhesive Technologies trainingscentrum in Brussel. In 2024 zal Henkel Benelux een omzet realiseren van ongeveer 615 miljoen euro en 670 mensen tewerkstellen.
Meer informatie op www.henkel.nl.