UTRECHT - Per 1 januari 2025 heeft marketingbureau ODIV inbound marketingbureau De Afdeling Marketing (DAM) overgenomen. De overname zorgt voor een sterker team, een breder aanbod en nóg meer slagkracht voor klanten. “Zo versterken we onze positie als een onderscheidende speler in de markt, mede dankzij onze ISO-certificering en onze Emerce, FONK en FD Gazelle top 100 onderscheidingen”, vertelt Joost Fromberg, mede-eigenaar van ODIV.

Een stabiele basis door scherp oog op kosten

“In de huidige markt zien we dat veel marketingbureaus het moeilijk hebben: marges krimpen en omzetten dalen,” zegt Fromberg. “Je ziet nu dat het kaf van het koren gescheiden wordt; wij hebben juist een financieel stabiele basis. Dat komt omdat we geen gekke grappen of acties uithalen en natuurlijk door de jarenlange samenwerkingen met loyale en blije klanten. Dat stelt ons in staat om kansen te benutten, zoals de overname van De Afdeling Marketing.”

Het ging ODIV specifiek om de overname van De Afdeling Marketing en niet zomaar om een willekeurig bureau met uiteenlopende klanten, vertelt Fromberg. “Het klantenportfolio moest goed bij ons passen en dat was hier het geval. We deelden zelfs al klanten. Ook qua mensen was er een sterke match, met ervaren senioren binnen het team. We werkten samen en hadden een natuurlijke klik. De eigenaar van DAM - Ronald Nijveldt - heeft zelfs al eens eerder bij ons event de Digitalks gepresenteerd.”

De Afdeling Marketing, opgericht in 2015, heeft zich de afgelopen negen jaar bewezen als een bureau met ervaren specialisten en een sterke focus op inbound marketing. “Veel bureaus werken met grote teams van junioren en stagiaires, terwijl wij geloven in senioriteit en ervaring,” gaat Fromberg verder. “De professionals van DAM zijn gepokt en gemazeld in het vak en passen perfect bij onze propositie.”

Een onderscheidende speler in de markt

Door de overname heeft ODIV het team uitgebreid met vijf ervaren specialisten en de dienstverlening verder geoptimaliseerd. “We waren al sterk in social, search en data, maar DAM voegt een nieuwe dimensie toe met hun expertise in content strategie en content- en inbound marketing. Dit maakt ons een completer bureau,” licht Fromberg toe.

Met de integratie groeit ODIV naar een team van 25 medewerkers en blijft het bureau zich richten op middelgrote en grote bedrijven met brede en complexe marketingvraagstukken. “We zetten onszelf wat sterker en steviger neer nu. Deze stap geeft ons meer slagkracht en zorgt ervoor dat we grotere klanten beter kunnen bedienen. En daarnaast voor veel nieuwe, toffe merken kunnen werken.”

Wat betekent dit voor klanten?

Alle klanten en medewerkers van De Afdeling Marketing zijn overgenomen en de samenwerking verloopt naadloos. De merknaam De Afdeling Marketing verdwijnt langzaamaan en alle activiteiten zijn voortgezet onder de vlag van ODIV. Klanten blijven werken met dezelfde vertrouwde specialisten, maar profiteren nu van een breder dienstenpakket en een stevige, strategische basis.

Over ODIV

ODIV is een marketingbureau dat sinds 2017 social, search en website optimalisatie doet voor gerenommeerde merken. Met een specialisatie in de B2B voor MKB, helpt ODIV middelgrote en grote bedrijven bij het oplossen van complexe marketinguitdagingen.